זוהר זליכובסקי - התפתחות בתנועה



להצטרפות לרשימת התפוצה הכנס את כתובת הדואר האלקטרוני שלך:
 


 


 


פעילות בגנים מגיך לידה ועד גיל חמש שנים-
מניסיוני כאם, הלימודים המעשירים בתחום והידע שצברתי בעבודה עם תינוקות נוכחתי לראות כי יש בידנו לעשות בכדי לתרום ולתמוך בהתפתחות ילדנו בייחוד בשנות החיים הראשונות.

אז מה בידינו לעשות?

התפתחות מוטורית – מתוך ההבנה של שלבי ההתפתחות המוטורית בגילאים אלו (כגון זחילה, ישיבה, עמידה והליכה) והתבוננות בכל ילד מהמקום בו נמצא אוכל לקדם ולעודד כל ילד לממש את מלוא הפוטנציאל התנועתי שבו.

התפתחות חושית – כולם מכירים את חמשת החושים: ראיה, שמיעה, טעם ריח ומישוש - המתפתחים עוד ברחם. עולם בזה לא תם ונשלם J כל החושים ממשיכים להתפתח בשינים הראשונות. המוח לומד למעשה רבות על העולם דרכם ובאמצעותם. אציג גירויים מתאימים לפיתוח יכולת טבעיות אלו ושכלולם. 

התפתחות תחושתית – אם קודם הזכרתי את החושים שכולם למכירים אז עכשיו נעבור לחושים הפחות מוכרים אך הכול-כך חשובים: חוש מגע עמוק - אותו חוש המקנה את תחושת הגוף ועוזר לאזן את הגוף בזמן תנועה. וחוש המגע העדין – המונע מאיתנו לעיתיים ללכת יחפים או לגעת בדבק ודברים דומים. בעזרת  גירויים וסוגי מגע ותחושה שונים נוכל לפתח וללמד מערכות אלו להוות עזר בחיי היומיום.

תנועה במרחב – מדוע התנועה כל-כך חשובה? ולמה נרצה שיתנדנדו בנדנדה? כל אלו קשורים למערכת החשובה – שיווי המשקל. נעודד תנועה לכיוונים שונים (למעלה למטה וגם לצדדים), נשתמש ברפלקסים הטבעיים לשכלול היכולות הגופניות של ילדנו. 

תהליכי תקשורת – תקשורת מתחילה מהמבט הראשון וממשיכה במחווה, באצבע ורק אח"כ במילה. ובגן התקשורת היא בוגרים אחרים, שאולי פחות מכירים, ועם ילדים. ומה עושים כשהם חוטפים? או לא מבינים? נעודד תקשורות, קשר עין והקשבה הדדית, כיצד נביע את עצמנו וניתן להם גם זמן להגיב.

היבט חברתי – בהיבט החברתי נעסוק בנושאים כגון קשב וריכוז – נשתמש בצלילים ומוזיקה לעידוד יכולות הקשב והריכוז ואפילו השקט והתבוננות. נעסוק בשינויים, והפתעות ואתגרים שגם הם חלק מהחיים – נעודד לעבור אותם ולהרגיש את תחושת הסיפוק ש"אני יכול"

 וכן נושאים ספציפיים לפי צרכי הילדים והגן.

 מהלך החוג:

נתחיל בהתכנסות משותפת ופעילות קצרה עם כל הילדים (עד כמה שיתאפשר בהתאם לצורכי הילדים) ולאחר פעילות מוטורית או חושית לפי נושא השיעור וסיים בתהליכי קשב וריכוז.

במידה ומתעורר צורך ניתן לתת מענה פרטני בהסכמת ההורים במסגרת הגן או בבית.

לפרטים נוספים תוכלו  ליצור איתי קשר טלפוני 050-7740812

 

זוהר זליכובסקי - התפתחות תינקות וילדים

 
שמי זוהר זליכובסקי, נשואה ואם לשלושה, מדריכה להתפתחות תינוקות וילדים בשיטת "צעד ראשון" המבוססת על שיטת פלדנקרייז בנוסף  מטפלת קוגניטיבית בשיטת "פוירשטיין".
העשייה היומיומית שלי בשנים האחרונות כוללת סדנאות ליווי התפתחותי להורים ותינוקות, טיפולים ואבחונים לילדים עם קשיים התפתחותיים, עבודה עם משפחות לילדים עם צרכים מיוחדים וחוגי תנועה והתפתחות בגני ילדים. בנוסף הינני מטפלת בשיטת "פוירשטיין" 
לילדים בגלאי חמש עד שמונה ברכישת קריאה, כתיבה, מיומנויות למידה בסיסיות ואסטרטגיות למידה. 

צור קשר

זוהר זליכובסקי
 
050-7740812
 
 
 
לייבסיטי - בניית אתרים